Alla inlägg under december 2017

Av Per Hammarström - 17 december 2017 18:45

Nu har jag länge funderat på att skaffa ett garage till bilen för det är ju något som man bör ha. Frågan är hur mycket det kostar och om man ska köpa en carport eller ett helt garage.


Fördelen med ett garage är ju att bilen befinner sig inomhus vilket känns tryggare och en annan fördel är att man kan förvara saker som till exempel bildäck i ett garage och jag har massa verktyg som jag skulle behöva förvara någonstans. Det går dessutom att köpa garage byggsats med förråd även om det är lite dyrare.


Se - Köp garage byggsats till ett billigt pris


Fördelen med en carport är egentligen bara att det blir billigare och enklare att bygga


Se - Köp carport byggsats billigt


Sen får man tänka på att det tillkommer kostnader förutom själva byggsatsen och då tänker jag inte på kostnaden för hantverkare för jag komme spara pengar och göra hela arbetet själv. Jag tänker på kostnaden för grunden. Det är ganska omständigt att göra grunden för ett gargage eftersom man bör ha en betonglatta och då måste man gjuta med betong och grejer och det är ju inte helt billigt.


Se - Så gjuter du en betongplatta

 

Köper man en carport så kanske det inte är nödvändigt att gjuta en betongplatta utan det kan funka med plintar.

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards